مودم VDSL

VDSL یک گزینه محبوب برای تهیه مودم است که فناوری متفاوتی دارد. جدا از ویژگی‌های متعددی که خریداران هنگام خرید مودم درنظر می‌گیرند، یکی از مهم‌ترین عوامل، قیمت آن است که برای برخی از افراد در اولویت بالایی قرار دارد. اگر برای خرید مودم VDSL به‌دنبال اقتصادی‌ترین گزینه‌ها هستید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

مودم ADSL/VDSL تندا N300 مدل  V300

این مودم روتر بی سیم برند تندا از فناوری VDSL برخوردار است و مطابق با استانداردهای بی سیم IEEE 802.11b/g/n 2.4GHz است. در این مودم، وای فای ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و سوئیچ ۴ پورت با هم ترکیب می‌شوند. روتر مودم N300 تندا مدل V300 از اتصالات مختلفی نظیر WAN، Ethernet و VDSL/ADSL پشتیبانی می‌کند و از نظر قیمت کاملا مقرون بصرفه است. برای خرید مودم تندا با گارانتی آسان پیشرو، نمایندگی رسمی تندا در ایران می‌توانید به سایت ایزی مارکت مراجعه فرمایید.

ویژگی‌های مودم VDSL تندا مدل V300

مهم‌ترین مشخصات مودم تندا N300 مدل V300 عبارتند از:

  • دارای ۴ عدد پورت LAN
  • دارای ۲ عدد آنتن خارجی
  • قدرت آنتن 5dbi
  • دارای گواهینامه‌های CE, RoHS و VOC
  • نوع اتصال: بی سیم و با سیم
  • دارای ۴ عدد پورت شبکه RJ-45
  • فرکانس قابل پشتیبانی: ۲٫۴ گیگاهرتز
  • دارای یک پورت USB برای به اشتراک گذاری حافظه‌های جانبی
  • استفاده از دانگل 3G/4G برای به اشتراک گذاری اینترنت سیم کارت
  • پشتیبانی از سیستم کیفیت خدمات (QOS)

مزایا

در زیر برخی از مزایای مودم روتر تندا N300 مدل V300 را با هم مرور می‌کنیم:

  • مودم V300 تندا به خاطر دارا بودن آنتن‌های خارجی با قدرت 5dBi از پوشش دهی وای فای فوق العاده‌ای برخوردار است.
  • با VDSL،ADSL2+ ،ADSL2 و  ADSLسازگاری دارد.
  • به دلیل پشتیبانی از VDSL2 Profile 30a، یک سرعت باند عالی فراهم می‌کند.
  • پشتیبانی از اتصالات متنوع اترنت، WAN و …
  • افزایش طول عمر دستگاه به دلیل حفاظت در برابر صاعقه (تا ۶۰۰۰ ولت)
  • قیمت مناسب در کنار کیفیت مطلوب؛ مودم N300 تندا مدل V300 یکی از ارزان قیمت‌ترین مودم‌های VDSL موجود در بازار است که علاوه بر مقرون بصرفه بودن، کیفیت قابل قبولی نیز دارد.
  • راه اندازی و استفاده آسان
  • یک دستگاه همه کاره: می‌تواند به عنوان مودم VDSL2 یا روتر Wi-Fi 300 مگابیت بر ثانیه یا سوئیچ ۴ پورت عمل کند.
  • بهره مندی از پهنای باند مضاعف 40MHz
  • امکان فیلتر کردن صفحات اینترنت مورد نظر کاربر
  • بهره مندی از تکنولوژی IPTV (تلویزیون اینترنتی)
  • امکان مدیریت سرعت و پهنای باند براساس IP و MAC Address
  • پوشش وسیع‌تر شبکه بی سیم به دلیل وجود آنتن‌های تقویت شده با تکنولوژی MIMO

با توجه به موارد فوق اگر به دنبال یک مودم VDSL  همه کاره از یک برند شناخته شده و با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب هستید، مودم ADSL/VDSL تندا N300 مدل V300 می‌تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد.

مودم VDSL  تی پی لینک 9970

اولین گزینه اقتصادی برای تهیه مودم VDSL ، یک مودم روتر با وای‌فای ۸۰۲.۱۱n است که تی‌پی لینک 9970 نام دارد. مودم VDSL  تی پی لینک 9970 شامل دو آنتن خارجی است که قدرت ۵ دسی‌بل ارائه می‌دهند. با تهیه این مودم می‌توانید از سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه لذت ببرید.

باتوجه به مشخصات فنی این مودم، می‌توان گفت که برای کاربران خانگی یک انتخاب مناسب است. این مودم چهار درگاه شبکه LAN صد مگابیتی دارد که یکی از آن‌ها به‌عنوان WAN، دیگری برای اتصال کابل تلفن و اینترنت ADSL (درگاه RJ۱۱) و یک درگاه دیگر (USB ۲.۰) برای اتصال چاپگر یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی کاربرد دارد. با وجود این درگاه‌ها، این مودم می‌تواند به‌خوبی به نیازهای کاربران خانگی پاسخ دهد.

کلیدهای تعبیه شده دراین دستگاه شامل یک کلید روشن یا خاموش، ریست و WPS می‌شوند. از قابلیت‌های آن می‌توان به فایروال SPI و قابلیت‌های فیلترینگ آدرس‌های MAC و IP اشاره کرد. انواع سیستم‌ عامل‌ها با این دستگاه سازگاری دارند. با تهیه این دستگاه می‌توانید از سرعت 100mbps در دانلود و آپلود به طور همزمان بهره ببرید. درصورت مشاهده آنلاین ویدیوها، این دستگاه سرعت 300mbps در فرکانس 2.4GHZ ارائه می‌دهد. این به آن معناست که در هنگام تماشای فیلم‌های آنلاین دیگر با وقفه مواجه نخواهید شد. هنگام نوشتن این مطلب، این گزینه در محدوده قیمتی یک میلیون تومان عرضه می‌شود.

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A

یک گزینه مناسب برای کاربران خانگی مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A است. این مودم با وای‌فای ۸۰۲.۱۱n ارائه می‌شود که نهایت سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. این دستگاه شامل یک درگاه RJ۱۱، چهار درگاه صد مگابیتی اترنت RJ۴۵ و یک درگاه FXS می‌شود. کلیدهای تعبیه شده برروی آن شامل کلیدهای ریست و روشن یا خاموش هستند.

با دسترسی به پنل مدیریتی این مودم می‌توانید به امکانات مختلف آن دسترسی پیدا کنید. باتوجه به قیمت این دستگاه امکانات آن بسیار مناسب هستند. قیمت این مودم در زمان نوشتن این مطلب حدود ۹۰۰ هزار تومان است. امکانات متنوع این مودم شامل فایروال، فیلتر آدرس‌های مک و آی‌پی، VOIP، کیفیت سرویس (QoS)، وی‌لن و کنترل والدین می‌شود.

مودم یوتل V304

از جمله دیگر ارزان قیمت ترین مودم VDSL می‌توانیم مودم یوتل V304 از یک برند ایرانی را معرفی کنیم. این مودم اخیرا توجهات بسیاری به خود جلب کرده است. برند ایرانی یوتل، در سال‌های اخیر به‌عنوان یک برند ایرانی مقرون به‌صرفه شهرت بسیاری پیدا کرده است. سری V۳۰۴F از این برند از استانداردهای ADSL۲ و VDSL۲ پشتیبانی می‌کند. این می‌تواند یک نقطه قوت برای این مودم باشد، اما نباید نقاط منفی آن را نادیده بگیریم. از نقاط منفی آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به وای‌فای تک بانده ۳۰۰ مگابیت مجهز است. این موضوع باعث می‌شود تا تنها برای مصارف خانگی مناسب باشد، درنتیجه درصورت مصارف چند کاربره این گزینه نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

در شرایطی که یک کاربر هستید و می‌خواهید با گوشی و لپ‌تاپ خود از اینترنت استفاده کنید، این مودم می‌تواند مناسب باشد. درگاه‌های این محصول شامل یک درگاه Rj۱۱، دو درگاه FXS، یک درگاه WAN و چهار درگاه LAN می‌شود. همچنین، یک درگاه USB هم برای برقراری ارتباطی این مودم تعبیه شده است. درحال حاضر این محصول با قیمت حدودی یک میلیون و دویست هزار تومان عرضه می‌شود.

مودم دوبانده دی لینک DSL-2877AL

در مودم دوبانده دی لینک DSL-2877AL از جدیدترین فناوری‌ها استفاده شده است که منجربه افزایش سرعت آن می‌شود. به لطف استفاده از این فناوری، سرعت وای‌فای این مودم تا حداکثر ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. این سرعت می‌تواند تماس‌های تلفنی اینترنتی، بازی‌های آنلاین و فعالیت‌های دیگر را بدون کندی سرعت فراهم کند.

در این محصول از چهار درگاه سریع اترنت استفاده شده است، این درگاه‌ها از دستگاه‌هایی مانند کنسول‌های بازی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از قابلیت QoS پشتیبانی می‌کند. این قابلیت چنین امکانی می‌دهد تا مودم از مدیریت هوشمند ترافیک برخوردار شود، درنتیجه کاربران می‌توانند از پهنای باند بهینه بهره ببرند.

همانطور که در نام این مودم پیداست، این محصول شامل دو باند بی‌سیم می‌شود. این باندها هرکدام سرعت ۲.۴ گیگاهرتزی ارائه می‌دهند که در مجموع ۵ گیگابایت می‌شوند. البته، هر کدام از این باندها می‌توانند به‌طور جداگانه فعالیت داشته باشند. درنتیجه، کاربران می‌توانند شبکه خود را متناسب با نیاز به اتصال خود تنظیم کنند. این گزینه نسبت به موارد دیگر در این مطلب با قیمت بیشتری عرضه می‌شود. درحال حاضر این محصول را می‌توانید در محدوده قیمتی دو میلیون و نیم تهیه کنید.

مودم VDSL نتربیت NV-2030N

برند نتربیت از جمله برندهایی است که محصولات آن در سال‎های اخیر به ایران وارد شده‌اند. اما با وجود جدید بودن، این محصولات اعتبار خوبی در بازار کسب کرده‌اند. از بهترین محصولات نتربیت، مودم‌های این شرکت هستند که با قیمت بسیار به‌صرفه به بازار عرضه می‌شوند. مدل NV-2030N از این برند جزو گزینه‌های اقتصادی برای خرید مودم در نظر گرفته می‌شود.

درحال حاضر، این مودم را می‌توانید با نرخ حدود یک میلیون تومان تهیه کنید. اگر شما تنها به یک یا دو درگاه نیاز دارید، این مودم می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. همچنین، باید در نظر داشته باشید که در این مودم درگاه  USB یا آنتن خارجی تعبیه نشده است. این مودم شامل ۲ عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، ۱ عدد درگاه تلفن ثابت RJ11 و دو عدد آنتن داخلی با قدرت ۵ دسی‌بل می‌شود.

مودم VDSL زولتریکس ZXC-V224

به‌عنوان گزینه آخر در لیست ارزان قیمت ترین مودم‌های vdsl ، به مدل ZXC-V224 از زولتریکس می‌رسیم. باتوجه به قیمت آن، کیفیت این مودم بسیار خوب است. این مودم شامل ۴ درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی و ۱ درگاه RJ11 برای اتصال کابل خط تلفن ثابت می‌شود. از قابلیت‌های آن می‌توان به Port Forwarding اشاره کرد. برروی این مودم کلید پاور و کلید وای‌فای هم تعبیه شده است.

مودم VDSL زولتریکس ZXC-V224 با دو عدد  آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل عرضه می‌شود. بنابراین، پوشش‌دهی آن بسیار عالی خواهد بود. اگر اهل بازی و تماشای آنلاین فیلم نیستید، این مودم یک گزینه عالی برای شما محسوب می‌شود. این محصول را می‌توانید با قیمت حدودی یک میلیون دویست هزار تومان تهیه کنید. باتوجه به قیمت آن، کیفیت این مودم بسیار خوب است. این مودم شامل ۴ درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی و ۱ درگاه RJ11 برای اتصال کابل خط تلفن ثابت است. از قابلیت‌های آن می‌توان به Port Forwarding اشاره کرد. برروی این مودم کلید پاور و کلید وای‌فای هم تعبیه شده است.

این مودم با دو عدد  آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل عرضه می‌شود. بنابراین، پوشش‌دهی آن بسیار عالی خواهد بود. اگر اهل بازی و تماشای آنلاین فیلم نیستید، این مودم یک گزینه عالی برای شما محسوب می‌شود. این محصول را می‌توانید با قیمت حدودی یک میلیون دویست هزار تومان تهیه کنید.

خرید مودم VDSL

در این مطلب برخی از ارزان قیمت‌ ترین مودم VDSL را معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین مودم VDSL را از سایت ایزی مارکت تهیه کنید. درصورتی‌که درمورد هرکدام از این مودم‌ها سوالی دارید، حتما برای ما بنویسید تا پاسخگوی شما باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *