مودم سیم کارتی چیست و چه مزایایی دارد؟

مودم سیم کارت خور، یک مودم کوچک و قابل حمل است که با استفاده از یک سیمکارت 3G، 4Gیا 5G می‌تواند اینترنت را به صورت وای فای برای دستگاه‌های مورد نظر شما تأمین کند.  یک جایگزین ایده آل برای اینترنت گوشی، مودم سیم کارتی است زیرا از تخلیه شارژ تلفن همراه جلوگیری می‌کند و آنتن دهی قوی‌تری نسبت به اینترنت گوشی دارد. همچنین علاوه بر استفاده شخصی می‌توانید از مودم سیم کارت خور برای مصارف دیگری مانند دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های امنیتی استفاده کنید. در ادامه مطلب با راه اندازی مودم سیمکارتی آشنا خواهیم شد.

راه اندازی مودم سیم کارتی

برای آنکه بتوانید از مزایای مودم سیم کارت خور بهره ببرید، باید ابتدا نحوه راه اندازی آن را بیاموزید. برای راه اندازی مودم سیمکارتی، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پیش از شروع راه اندازی مودم سیم کارتی مطمئن شوید که وی پی ان یا پروکسی شما خاموش است. در غیر اینصورت به احتمال زیاد در مراحل راه اندازی به مشکل برخورد خواهید کرد.
  • سیم کارت را در شیار (اسلات) مربوط به آن (معمولا در قسمت زیرین یا پشت مودم است) قرار دهید و مودم را روشن کنید.
  • بسیاری از مودم‌های سیم کارت خور بدون اپلیکیشن و فقط از طریق رابط کاربری راه اندازی می‌شوند. برای این منظور کافی است IP ورود به پنل کاربری مودم را در مرورگر وب خود وارد کنید تا وارد صفحه تنظیمات شوید.
  • برخی از مودم‌های سیم کارت خور نیز برای راه اندازی به نرم افزار مخصوص خود نیاز دارند که باید ابتدا آن را نصب کنید. این نرم افزار با توجه به مدل مودم شما می‌تواند متفاوت باشد. پس از اتمام نصب نرم افزار مودم، تنظیمات آن را روی حالت مودم و حالت وایرلس بگذارید.
  • نام کاربری و رمز عبور را ثبت کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید. معمولا این اطلاعات روی برچسب یا درون جعبه مودم وجود دارد.
  • پس از ورود، صفحه اصلی یا Home را مشاهده خواهید کرد. از آنجا به بخش تنظیمات بروید.
  • APN سیم کارت خود را انتخاب کنید.
  • حال می‌توانید برخی از اطلاعات نظیر SSID، رمز عبور و … را ویرایش کنید. برای افزایش امنیت مودم توصیه می‌شود از رمز عبور طولانی که شامل ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و کوچک است استفاده کنید. آنها را روی حالت دلخواه قراردهید و گزینه Next را بزنید.
  • با زدن تیک، موافقیت خود را برای استفاده از شبکه بی سیم اعلام کنید. سپس تأیید را بزنید.
  • در مرحله آخر، تمام اطلاعات مربوط به مودم و شبکه را مشاهده خواهید کرد. آنها را مرور کرده و تأیید کنید تا راه اندازی مودم سیکارتی به اتمام برسد.

تنظیمات شبکه مهمان مودم سیم کارت خور

در بخش فوق، مراحل اصلی راه اندازی مودم سیم کارت خور را مشاهده کردید. اما شما می‌توانید برخی تنظیمات اضافی را نیز در مودم سیم کارت خور اعمال کنید؛ به عنوان مثال شبکه مهمان و کنترل والدین.

Gust Network یا شبکه مهمان، قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد به جای اشتراک مستقیم شبکه اینترنت خود، یک شبکه وای فای موقت برای مهمانان خود ایجاد کنید تا به طور موقت از آن استفاده کنند.

برای این کار در مودم سیم کارت خور وارد قسمت Gust Network شوید و دستگاه مهمان مورد نظر خود را متصل کنید. همچنین می‌توانید با غیر فعال کردن باندی که از آن استفاده می‌کنید، آن را برای مهمانان خود غیر فعال نمایید تا برای شما ترافیکی ایجاد نشود.

تنظیمات کنترل والدین مودم سیم کارت خور

کنترل والدین نیز به شما امکان می‌دهد محدودیت‌هایی در دسترسی فرزندان‌تان ایجاد کنید تا به سایت‌ها و محتواهای نامناسب دسترسی نداشته باشند. برای این منظور کافی است وارد منوی Parental Control شوید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

لازم به ذکر است که پس از ایجاد تغییرات مورد نظر باید حتما گزینه «ذخیره» یا «اعمال تنظیمات» را بزنید تا تنظیمات جدید شما ثبت شود.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، راه اندازی مودم سیمکارتی مراحل ساده‌ای دارد و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. بنابراین اگر به دلایل مختلف (نظیر عدم دسترسی به خط تلفن) تا به حال از داده تلفن همراه خود استفاده می‌کردید، ایده بسیار خوبی است که یک مودم سیم کارت خور را جایگزین آن کنید.

شما می‌توانید انواع مودم سیم کارتی را با گارانتی آسان پیشرو تهیه فرمایید. آسان پیشرو نمایندگی تندا در ایران است. برای اطلاع از نحوه سفارش با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *