مودم سیم کارت خور چیست؟

مودم سیم کارتی یا مودم سیم کارت خور به مودمی گفته می‌شود که به جای استفاده از خط تلفن ثابت با استفاده از یک سیم کارت، امکان دسترسی به اینترنت را فراهم می‌نماید. در واقع مودم‌های سیمکارتی با شبکه‌های تلفن همراه ارتباط برقرار می‌کنند و توسط این شبکه‌ها، اتصال اینترنتی را برقرار می‌نمایند. شما می‌توانید انواع مودم سیم کارتی تندا را با گارانتی آسان پیشرو، نمایندگی تندا در ایران تهیه فرمایید.

انواع مودم سیمکارتی

مودم‌های سیم کارت خور از نظر شکل و سایز متفاوت هستند و قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌دهند. انواع مختلفی از این مودم‌ها وجود دارد که رایج‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

مودم سیم کارت خور رومیزی (ثابت)

مودم سیمکارتی ثابت (که با عنوان مودم TD-LTE نیز شناخته می‌شود) همانند مودم‌های معمولی به برق متصل می‌شود (یعنی بدون باتری است) اما به جای استفاده از خط تلفن ثابت، با سیم کارت کار می‌کند. این نوع مودم دارای یک اسلات مخصوص برای قرارگیری سیم کارت است.

سایز این اسلات می‌تواند به اندازه سیم کارت‌های بزرگ یا سیم کارت‌های کوچک باشد. مودم سیمکارتی رومیزی دارای پورت LAN است و می‌تواند به کامپیوتر و سایر تجهیزات دارای پورت LAN متصل شود.

مودم سیمکارتی ثابت در هر مکانی که دسترسی به برق داشته باشید، قابل استفاده است. این نوع مودم‌ معمولا پهنای باند بیشتر و سرعت بالاتری فراهم می‌کند و اینترنت با ثبات‌تری ارائه می‌دهد. سرعت این مودم به محل قرارگیری و میزان آنتن دهی بستگی دارد. حداکثر ۳۲ کاربر می‌توانند به صورت همزمان به مودم سیمکارت خور LTE متصل شوند.

مودم سیم کارت خور همراه (جیبی)

مودم‌های سیمکارتی همراه (که با عنوان مودم‌های MiFi نیز شناخته می‌شوند) دارای باتری داخلی هستند و نیازی به برق ندارند. به دلیل کوچک بودن این نوع مودم‌ها، می‌توانید آنها را درون جیب‌تان قرار دهید و به همین خاطر به مودم جیبی نیز معروفند. در صورت داشتن شارژر کافی و قرارگیری سیم کارت مناسب می‌توانید در هر جایی از آنها استفاده کنید.

تعداد کاربرانی که می‌توانند به صورت همزمان به مودم جیبی متصل شوند، کمتر از مودم سیمکارتی رومیزی و حداکثر ۱۰ نفر است.

میزان ماندگاری باتری مودم‌های سیمکارت خور جیبی به ظرفیت‌شان بستگی دارد. باتری‌های مودم‌های جیبی کوچکتر، ظرفیت پایین‌تری دارند و فقط چند ساعت دوام می‌آورند. هزینه اینترنت این مودم‌ها همراه نسبت به نوع رومیزی بالاتر بوده و سرعت و پوشش دهی اینترنت آن‌ها کمتر از نوع ثابت است.

مزایای مودم سیم کارت خور

هنگامی که بحث استفاده از مودم سیمکارتی به میان می‌آید، خیلی از افراد آن را با اینترنت گوشی مقایسه می‌کنند و می‌پرسند که وقتی اینترنت گوشی در دسترس است، اصلا چرا باید یک مودم تهیه کنند. بیاید به مزایای این مودم نگاهی بیندازیم:

  • حمل آن‌ها آسان است.
  • امکان استفاده از مودم‌های سیمکارت خور همراه در هر جایی وجود دارد.
  • امکان اتصال به اینترنت را بدون نیاز به خط تلفن ثابت فراهم می‌کنند.
  • مشکلات اتصال به اینترنت با شبکه تلفن ثابت را ندارند.
  • جایگزینی ایده آل برای اینترنت گوشی هستند؛ (جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی)
  • افزایش ایمنی و جلوگیری از مشکلات ناشی از اتصال به وای فای عمومی

معایب مودم سیم کارت خور

استفاده از مودم سیمکارت خور نیز معایبی دارد، از جمله:

  • معمولا سرعت ارائه شده توسط مودم‌های سیمکارتی پایین‌تر از مودم‌هایی است که با خط تلفن ثابت کار می‌کنند.
  • سرعت آنها به طور مستقیم وابسته به محل قرارگیری‌شان است.
  • استفاده از آنها ممکن است با محدودیت‌هایی همراه باشد؛ به عنوان مثال در مکان‌هایی که پوشش شبکه موبایل مناسب نیست، عملا کارایی ندارند.

مودم سیم کارت خور قفل شده در مقابل مودم سیم کارت خور آزاد

در بحث انواع مودم‌های سیمکارتی به دو اصطلاح «لاک» و «آنلاک» برخورد می‌کنید. بد نیست تفاوت این دو مودم را با هم بدانید زیرا در هنگام خرید مودم به کارتان خواهد آمد.

  • مودم سیم کارت خور لاک (قفل شده): این نوع مودم سیمکارتی فقط با سیم کارت‌های ارائه شده توسط یک اپراتور خاص کار می‌کند. یعنی مودم لاک با سیم کارت سایر اپراتورها نمی‌تواند به شبکه متصل شود.
  • مودم سیم کارت خور آنلاک (آزاد): این نوع مودم‌ها می‌توانند از سیم کارت‌های مختلف استفاده کنند و به شبکه‌های مختلف متصل شوند.

مودم سیم کارتی چی بخرم؟

اینکه کدام مدل از مودم سیمکارتی مناسب شماست، به نیازها و اولویت‌هایتان بستگی دارد. توصیه می‌شود در هنگام خرید مودم  به موارد زیر دقت کنید:

  • مودمی را انتخاب کنید که از سرعت‌های بالا پشتیبانی می‌کند.
  • نوع مودم را با توجه به کاربرد آن انتخاب کنید. اگر قرار است در یک محیط ثابت از مودم سیمکارتی استفاده کنید، قطعا نوع رومیزی برای شما مناسب‌تر خواهد بود.
  • به اندازه و وزن مودم توجه کنید.
  • تعداد دستگاه‌های قابل اتصال به مودم را بررسی کنید.
  • قیمت مودم و بودجه خود را در نظر بگیرید.
  • مودم سیم کارت خور را از یک برند معتبر و شناخته شده انتخاب کنید.
  • گارانتی و پشتیبانی فنی مودم مورد نظرتان را چک کنید.
  • به لاک یا آنلاک بودن مودم  توجه کنید. در اغلب اوقات، مودم‌های آنلاک می‌توانند کارایی بیشتری برای شما داشته باشند.

مودم سیمکارتی تندا

برند تندا عرضه کننده انواع مودم سیم کارت خور، ADSL و VDSL است. همانطور که می‌دانید برند تندا در ارائه تجهیزات شبکه، مودم و روتر بسیار پیشتاز بوده و توانسته است محبوبیت جهانی به دست آورد. مودم های سیمکارتی تندا دارای پوشش سیگنال پیشرفته  LTEهستند و  پهنای باند سریع‌تری دارند.

برای مشاهده انواع مودم سیمکارتی تندا (مودم‌های 3G /4G/LTE) با گارانتی آسان پیشرو می‌توانید روی لینک درج شده کلیک نمایید. آسان پیشرو، نمایندگی رسمی تندا در ایران را بر عهده دارد. برای اطلاع از نحوه ثبت سفارش با کارشناسان ما در تماس باشید.

مودم سیمکارتی وای فای

این نوع مودم همانطور که از نام آن پیداست، اینترنت را از طریق وای فای خود با سایر دستگاه‌ها به اشتراک می‌گذارد. مودم‌ سیمکارتی وای فای با آنتن وای فای داخلی یا خارجی خود شبکه وای فای ایجاد می‌کند و به «مودم روتر سیم کارت خور وای فای دار» نیز معروفند. هر چه تعداد دستگاه‌های بیشتری به مودم سیمکارتی وای فای متصل شوند، برد وای فای و همچنین سرعت اینترنت کاهش خواهد یافت.

حرف آخر

در دنیای پرشتاب امروزی داشتن یک اتصال اینترنتی مطمئن و با ثبات برای اکثر افراد امری ضروری است. از آنجایی که دسترسی به تلفن ثابت در همه جا ممکن نیست و خیلی اوقات ممکن است شبکه تلفن ثابت دچار اختلال شود، تهیه یک مودم سیم کارت خور می‌تواند واقعا مفید باشد.

مودم‌های سیمکارتی انواع مختلفی دارند و شما با توجه به نوع کاربری‌تان می‌توانید از مودم سیم کارت خور رومیزی، همراه یا جیبی و دانگل استفاده نمایید. مودم‌های سیمکارتی، یک جایگزین ایمن و مطمئن برای هات اسپات موبایل هستند که به تخلیه و تضعیف باتری گوشی منجر خواهد شد. امیدواریم مطالعه مطلب امروز برای شما عزیزان موثر واقع شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *