خرید مودم ADSL

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که اکثر افراد هنگام خرید مودم به آن توجه می‌کنند، قیمت مودم ADSL است. درست است که شاید در نگاه اول، کیفیت مودم حرف اول را بزند و بعضی افراد فقط به دنبال مودمی باشند که بهترین کیفیت را به آن‌ها ارائه می‌دهد. اما نمی‌توان کتمان کرد که بحث مالی همواره مطرح بوده و بودجه‌ای که افراد برای خرید مودم در نظر می‌گیرند، مهم است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این مطلب ارزان قیمت ‌ترین مودم ADSL یعنی مودم تندا N300 مدل D301 V4.0 را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در بازار شلوغ و متنوع مودم سردرگم نشوید و بدانید که به دنبال چه چیزی هستید.

شما می‌توانید برای خرید مودم تندا به سایت ایزی مارکت مراجعه فرمایید. انواع محصولات این برند با گارانتی آسان پیشرو، نمایندگی رسمی تندا در ایران به فروش می‌رسند.

مودم روتر تندا N300 مدل D301 V4.0

D301v4 یک دستگاه سازگار با n802.11 است که عملکرد مودم +ADSL2 پر سرعت، روتر بی سیم و سوئیچ ۴ پورت را ترکیب می‌کند. سرعت بی سیم تا ۸ برابر سریع‌تر و برد ۶ برابر دورتر از 802.11g (یک استاندارد وایرلس) ارائه می‌دهد. این مودم روتر از آخرین استانداردهای ADSL2/2+ برای ارائه عملکرد بهتر و دسترسی طولانی‌تر از DSLAM ISP پشتیبانی می‌کند. شما با اتصال آن به سرویس اینترنت می‌توانید تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه شبکه بی سیم را برای به اشتراک گذاری فایل‌های با حجم بالا، پخش موسیقی، ویدیوها، حتی بازی‌های آنلاین بین چندین رایانه فراهم نمایید.

ویژگی‌های مودم روتر تندا N300

موارد زیر، برجسته‌ترین ویژگی‌های مودم تندا N300 مدل D301 V4.0 هستند.

  • مودم + ADSL 2/2، روتر Wi-Fi و سوئیچ چهار پورت در یک دستگاه
  • رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند شما را با سرعت انتقال بی سیم تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه متصل می‌کند.
  • امنیت با قدرت صنعتی (Industrial-strength) مانند WPA/WPA2 از ارتباطات بی سیم شما محافظت می‌کند.
  • دارای دو عدد آنتن
  • دارای ۳ عدد پورت اترنت RJ-45
  • دارای ۱ عدد پورت RJ-11

مزایا مودم روتر تندا N300

شاید فکر کنید که به دلیل پایین‌تر بودن قیمت مودم تندا N300 مدل D301 V4.0 نسبت به سایر مودم‌ها، محصول چندان مطمئنی نیست و نمی‌تواند نیازهای کاربران را برآورده سازد. اما با مرور لیست مزایای زیر به احتمال زیاد نظرتان تغییر خواهد کرد.

یک دستگاه همه کاره (All-in-One) است

D301v4 یک راه حل واقعی یک مرحله‌ای است که به عنوان مودم و روتر سیمی و بی سیم عمل می‌کند. تمام قابلیت‌های مودم ADSL 2/2+، روتر Wi-Fi و سوئیچ ۴ پورت در این دستگاه با هم ترکیب شده‌اند که ویژگی‌های متنوعی از جمله IPTV، Ethernet WAN، جریان ویدئو 4K و TR069 را به آن اضافه می‌کند.

بهبود عملکرد بی سیم

D301v4 یک دستگاه سازگار با 802.11n است که سرعت بی سیم تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد و اشتراک گذاری دسترسی به اینترنت، فایل‌ها و پرینت را برای چندین کاربر آسان می‌سازد. با این مودم دوست داشتنی می‌توانید به راحتی از فعالیت‌های فشرده پهنای باند مانند بازی‌های آنلاین و چک کردن رسانه‌های اجتماعی با تأخیر کمتر و کاهش عملکرد لذت ببرید!

امنیت بی سیم پیشرفته

D301v4 گزینه‌های رمزگذاری بی سیم چند سطحی را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و محافظت از داده‌های مهم شما از جمله WEP 128 بیتی، WPA و WPA2 و همچنین کنترل دسترسی بی سیم بر اساس آدرس MAC ارائه می‌دهد.

پوشش قدرتمند و گسترده

با داشتن آنتن خارجی 2x5dBi، مودم D301  سیگنال تقویت شده‌ای را برای اطمینان از پوشش بی سیم در سراسر خانه شما ارائه می‌دهد. این مودم تندا از بازتاب سیگنال برای کاهش نقاط مرده، ارائه عملکرد بی سیم، نرخ انتقال، پایداری و پوشش بهتر استفاده می‌کند.

امکانات مودم روتر تندا N300 مدل D301 V4.0 

در این بخش، مهم‌ترین امکانات مودم تندا را با هم مرور می‌کنیم.

  • مودم تندا N300 مدل D301 V4.0 می‌تواند به عنوان Wireless Bridge مورد استفاده قرار گیرد. این بدان معناست که می‌تواند به یک مودم دیگر وصل شود و وای فای خود را با آن به اشتراک بگذارد.
  • دارای قابلیت زمانبندی (یعنی استفاده از مودم در ساعت‌ها و روزهای خاص) و همچنین مدیریت سرعت و پهنای باند براساس IP و MAC Address است.
  • بهره مندی ازWPS
  • بهره مندی از تکنولوژی تلویزیون اینترنتی (IPTV)
  • قادر است صفحات اینترنتی مورد نظر کاربر را فیلتر کند.
  • قابلیت محافظت در برابر نوسانات برقی (تا V۶۰۰۰) را فراهم می‌کند.
  • ارائه پهنای باند مضاعف MHz۴۰
  • دارای پورت WAN
  • قابلیت ایجاد شبکه کاربری مهمان (Guest Network)
  • بهره مندی از فناوری MIMO

طراحی ظاهری

این مودم روتر تندا دارای ۶ عدد چراغ ال ای دی (LED) در جلوی مودم است که کاربر را از وضعیت دستگاه آگاه می‌سازد. این چراغ‌ها از این قرار هستند:

  • Power
  • WPS
  • Internet
  • WLAN
  • LAN
  • DSL

همچنین ابعاد این مودم ۲۴ در ۹۰٫۵ در ۱۱۶ میلیمتر بوده و یک آداپتور mA ۶۰۰/V۹ دارد.

مودم بی‌سیم ADSL2 تی پی لینک W8961N

یکی دیگر از محبوب‌ترین گزینه‌های اقتصادی در بین مودم‌ها، از سری تی‌پی لینک است. باتوجه به قیمت این دستگاه (محدوده ۷۵۰ هزار تومان در هنگام نوشتن این مطلب)، این گزینه بسیار کاربردی عمل می‌کند. مودم W8961N دارای دو آنتن خارجی است. در قسمت پشتی این مودم چهار پورت اترنت تعبیه شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این مودم می‌توان به این موارد اشاره کرد که دارای استاندارد وای‌فای ۸۰۲.۱۱n، دو آنتن خارجی، قابلیت‌های Port Forwarding ، QoS و DoSاست. QoS‌ منجربه اولویت‌بندی ترافیک شبکه و  DoS به امنیت در برابر حملات سایبری کمک می‌کند. با تهیه این مودم می‌توانید از نهایت سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه آن بهره ببرید.

 

مودم روتر ADSL2 بی سیم دی لینک  DSL-124

از مودم روتر DSL-124 می‌توان به‌عنوان یک گزینه اقتصادی برای کاربران خانگی یا دفاتر اداری کوچک و سازمان‌های متوسط استفاده کرد. این مودم با ارائه سرعت معادل استاندارد n یک انتخاب عالی در محدوده قیمتی خود محسوب می‌شود. این سرعت تقریبا ۶ برابر سریع‌تر از استاندارد 802.11g است! این مودم به‌گونه‌ای طراحی شده است تا پوشش‌دهی کامل آنتن در نقاط مختلف خانه یا محل کار شما را تصمین کند. به این صورت که در هر نقطه که قرار داشته باشید، اتصالی پایدار دریافت خواهید کرد.

علاوه‌بر اتصال پایدار، این مودم دی لینک دارای ویژگی‌های امنیتی متعددی است. این ویژگی‌های امنیتی از دسترسی افراد سودجو به این شبکه جلوگیری می‌کنند. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به ویژگی‌های امنیتی پیشرفته فایروال، مانند Stateful Packet Inspection (SPI) و Hacker Attack Loggzing (گزارش حمله هکرها) اشاره کرد. همچنین، این مودم قابلیت QoS را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود روتر علاوه بر ترافیک ‌سنجی، پهنای باند با کیفیت‌تری ارائه دهد. درحال حاضر این مودم را می‌توانید با قیمت حدود ۹۲۰ هزار تومان تهیه کنید.

حرف آخر

اگر به دنبال یک مودم با قیمت مناسب، برند معتبر و کارایی مطلوب هستید، پیشنهاد ما مودم تندا N300 مدل D301 V4.0 است. این مودم علی رغم آنکه قیمت پایین‌تری نسبت به همتایان خود دارد، اما امکانات مطلوبی را ارائه می‌دهد که می‌تواند رضایت اکثر کاربران را جلب نماید. این مودم روتر، یک دستگاه همه کاره است که سرعت بی سیم را تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه ارتقاء داده است. همچنین امنیت بی سیم پیشرفته و پوشش قدرتمند و گسترده‌ای ارائه می‌دهد که می‌تواند دسترسی به اینترنت را تقریبا در تمام نواحی خانه امکان پذیر سازد. این مودم کاملا اقتصادی و مقرون بصرفه است و می‌تواند انتخاب اول کاربرانی باشد که بودجه محدودی برای تهیه مودم در اختیار دارند.

سوالات متداول

در زیر، چند سوال پر تکرار خریداران در مورد مودم تندا N300 D301 V4.0 را گردآوری کرده‌ایم.

۱.در بسته بندی مودم تندا N300 چه اقلامی وجود دارد؟

بسته بندی مودم تندا N300 D301 V4.0 شامل دو عدد کابل تلفن (۱۱RJ)، برگه راهنمای نصب، یک کابل اترنت (LAN RJ45)، آداپتور برق، روتر مودم و ADSL Splitter است.

۲. مودم تندا N300 مدل D301 V4.0 را از کجا تهیه کنم؟

فروشگاه‌ها و مراکز حضوری و آنلاین متعددی برای خرید محصولات برند تندا وجود دارد. اما برای اطمینان از اصل بودن مودم خریداری شده و همچنین بهره مندی از گارانتی تندا توصیه می‌شود مودم تندا مورد نظرتان را از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز محصولات تندا خریداری نمایید. شرکت نوآوران آسان پیشرو نمایندگی رسمی تندا در ایران است. یکی از وبسایت‌هایی که می‌توانید خرید مودم تندا N300 مدل D301 V4.0 را با بهترین قیمت به همراه گارانتی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید، وبسایت ایزی مارکت است.

۳. فناوریMIMO  در مودم تندا N300 مدل D301 V4.0 به چه معناست؟

MIMO مخفف عبارت Multiple Input, Multiple Output (چند ورودی – چند خروجی) می‌باشد. این تکنولوژی، ظرفیت اتصال رادیویی را با استفاده از ارسال‌های مختلف و آنتن‌های دریافت‌کننده افزایش می‌دهد. بهره گیری از فناوری میمو در این مدل از مودم تندا باعث کاهش نقاط کور بی سیم و پوشش دهی و انتقال بهتر داده‌ها می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *