چرا به تقویت کننده وای فای Wifi نیاز داریم؟

این روزها دورکاری (کار کردن از خانه) بسیار متداول شده است و خیلی از افراد حتی امور ساده‌ای نظیر تماشای تلویزیون را از طریق گوشی انجام می‌دهند. تمام این موارد به معنای آن است که شما در تمام نقاط خانه (یا محل کار) به اینترنت پرسرعت و پایدار نیاز دارید. اما دریافت وای فای سریع و مطمئن در سراسر خانه می‌تواند دشوار باشد. با وجود تمام دستگاه‌ها، وسایل فلزی و ویژگی‌های معماری که می‌توانند با سیگنال‌های وای فای تداخل پیدا کنند، حتی با داشتن قدرتمندترین روتر WiFi نیز ممکن است نقاط مرده‌ متعددی در خانه یا محل کار شما وجود داشته باشد. خوشبختانه این مشکل رایج، یک راه حل ساده دارد. خرید دستگاهی به نام تقویت کننده وای فای یا توسعه دهنده وایرلس می‌تواند این مشکل را برطرف سازد!

تقویت کننده وای فای چیست؟

توسعه دهنده وایرلس دستگاهی است که می‌توانید از آن برای تقویت یا گسترش سیگنال بی سیم (وای فای) خود به قسمت‌هایی که سیگنال در آنجا ضعیف است یا در دسترس نیست، استفاده کنید. این دستگاه، سیگنال بی ‌سیم موجود را از روتر می‌گیرد، آن را تقویت کرده و سپس بازپخش می‌کند تا اتصال (کانکشن) قوی‌تری برای دستگاه‌های بی‌سیم نظیر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها ایجاد کند.

انواع تقویت کننده وای فای

به طور کلی دو نوع تقویت کننده WiFi وجود دارد: نوع  بی سیم ونوع سیمی. بهترین نوع توسعه دهنده وایرلس برای شبکه بی سیم شما به موقعیت روتر و همچنین جایی که بیشتر به تقویت سیگنال WiFi نیاز دارید، بستگی دارد.

تقویت کننده‌های وای فای بی سیم

یک تقویت کننده وای فای وایرلس به صورت بی سیم به شبکه موجود شما متصل می‌شود. نصب این دستگاه شبیه به اتصال یک دستگاه بی سیم مانند: گوشی هوشمند یا تبلت، به یک روتر وایرلس است.

اکثر تقویت‌کننده‌های وای ‌فای بی ‌سیم دارای یک دکمه تنظیم هستند که نصب آن‌ها را سریع و آسان می‌سازد. فقط کافی است دکمه تنظیم را فشار دهید تا تقویت کننده WiFi به طور خودکار به روتر شما متصل شود.

یک تقویت کننده WiFi بی سیم باید در جایی قرار گیرد که بتواند سیگنال روتر را به وضوح دریافت کند. مهم است که آن را از دیوارهای ضخیم و وسایلی که ممکن است تداخل سیگنال ایجاد کنند (مانند مایکروویو، تلفن‌های بی سیم و سایر وسایل الکترونیکی) دور نگه دارید.

تقویت کننده وای فای سیمی

تقویت کننده‌های وای فای سیمی، بهترین انتخاب برای ایجاد اتصال با سرعت‌های بالاتر بدون تأخیر یا اختلال هستند. یک تقویت کننده WiFi سیمی به کابل کواکسیال موجود در خانه یا محل کارتان متصل می‌شود تا شبکه بی سیم شما را به قسمت‌هایی که سیگنال کم یا ضعیف است گسترش دهد. اتصال سیمی از هرگونه تداخلی که ممکن است باعث کُند یا قطع شدن تقویت کننده وای فای بی سیم شود، جلوگیری می‌کند. این دستگاه تضمین می‌کند که حتی با وجود دیوارهای ضخیم و سایر وسایل الکترونیکی دور و بر، یک اتصال قوی و پایدار داشته باشید.

نوع دیگری از تقویت کننده WiFi سیمی به نام تقویت کننده وای فای پاور لاین از کابل‌های برق خانه یا محل کار برای بازپخش سیگنال بی سیم از روتر استفاده می‌کند. برای استفاده از تقویت کننده WiFi پاورلاین، کافی است آن را به پریز برق در محلی که سیگنال وای فای کم است وصل کنید.

تقویت کننده وای فای را کجا قرار دهم؟

شما باید تقویت کننده WiFi را در مکانی وصل کنید که در حد فاصل بین روتر وای فای و منطقه‌ای باشد که می‌خواهید سیگنال وای فای را به آنجا گسترش دهید. با اینحال باید تعادلی بین فاصله آن از روتر و دورترین بردی که می‌توانید بدست آورید پیدا کنید.

شاید ایده خوبی بنظر برسد که آن را تا جایی که می‌توانید دور از روتر قرار دهید تا بتوانید محدوده Wi-Fi خود را به حداکثر برسانید و از مناطق بیشتری به آن متصل شوید. اما اگر فاصله تقویت کننده با روتر بیش از حد باشد، تقویت کننده برای دریافت سیگنال از روتر دچار مشکل خواهد شد و به درستی کار نمی‌کند.

برای بهبود عملکرد تقویت کننده WiFi می‌توانید آن را هم سطح روتر، رو به روتر و دور از موانع و دیوارها قرار دهید. اگر توسعه دهنده وایرلس شما آنتن دارد، مطمئن شوید که آنتن کاملا عمودی و رو به بالا قرار گرفته است.

آیا توسعه دهنده وایرلس  واقعا موثر است؟

تقویت‌کننده‌های وای ‌فای قطعا موثر هستند اما میزان اثربخشی آن‌ها به چند عامل بستگی دارد، از جمله:

  • سرعت اینترنت: اگر سیگنال شما در اتاقی که روتر در آن قرار دارد کُند است، تقویت کننده نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند و ممکن است به طرح اینترنت سریع‌تری نیاز داشته باشید.
  • فاصله از روتر: هر تقویت کننده دارای یک محدوده WiFi است که می‌تواند سیگنال را تا آنجا گسترش یابد. اگر خانه شما بزرگ است، ممکن است به چند تقویت کننده وای فای نیاز داشته باشید.
  • تعداد افراد متصل: اگر افراد بسیاری از یک وای فای استفاده ‌کنند، سرعت اتصال در هر صورت کُندتر خواهد بود.

مدل‌های مختلفی از توسعه دهنده‌های وایرلس وجود دارد. برخی از آن‌ها می‌توانند سرعت‌های بالاتری را بازپخش کنند، تعدادی از آن‌ها ممکن است به آنتن‌های متحرک مجهز باشند یا با استفاده از طراحی مشبک، برد بهتر را فراهم کنند. قبل از خرید تقویت کننده وای فای ابتدا تحقیق کنید که با توجه به شرایط فوق کدام نوع  برای شما مناسب‌تر است.

حرف آخر

اگر سیگنال وای فای در برخی از قسمت‌های خانه یا محل کارتان در دسترس نیست یا بشدت ضعیف است، یک تقویت کننده وای فای (توسعه دهنده وایرلس) می‌تواند به افزایش پوشش دهی وای فای شما کمک کند. برای گسترش سیگنال کافی است بین منطقه مرده (منطقه‌ای با سیگنال ضعیف) و روتر خود یک تقویت کننده WiFi قرار دهید. توسعه دهنده وایرلس، سیگنال روتر را دریافت می‌کند و آن را به مناطق بیشتری از خانه یا محل کارتان بازپخش می‌کند تا دستگاه‌های شما اتصال WiFi سریع‌تری داشته باشند. تقویت کننده‌های وای فای، همان سطح امنیت روتر وای فای را ارائه می‌دهند. همچنین در هنگام راه اندازی تقویت کننده وای فای می‌توانید مانند روتر یک رمز عبور برای استفاده از دستگاه تنظیم کنید.

برای مشاهده انواع توسعه دهنده وایرلس می‌توانید روی لینک درج شده کلیک نمایید. برای خرید این محصولات با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *