خرید مودم

فکر می‌کنید خرید مودم، کار ساده‌ای است و فقط کافی است مودم مورد نظر شما از یک برند معروف و دارای گارانتی معتبر باشد؟ اگر اینطور است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. درست است که برند مودم اهمیت بالایی دارد اما شما بدون در نظر گرفتن یکسری نکات مهم و اصول اولیه نمی‌توانید مودم مناسب شرایط خود را خریداری نمایید. خرید یک مودم نامناسب می‌تواند باعث کاهش سرعت اینترنت، قطع و وصل شدن‌های مداوم و کلافگی شما شود. در نتیجه مودم مناسب یکی از فاکتورهای تجربه اینترنت پر سرعت است. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از نهایی کردن خریدتان با نکات مهمی که باید برای خرید مودم در نظر گرفت، آشنا شوید.

اگر به دنبال یک راهنمای خرید مودم کاربردی و اصولی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونه یک مودم خوب بخریم؟

موارد زیر، مهم‌ترین نکاتی هستند که قبل از خرید مودم باید به آن‌ها توجه کنید.

۱. مودم مناسب برای اینترنت

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید مودم به آن توجه شود، خرید نوع مودم مناسب برای اینترنت است. در زیر به رایج‌ترین انواع اتصالات اینترنتی و مودم‌هایی که برای آن‌ها مناسب است، می‌پردازیم:

  • اینترنت کابلی – مودم کابلی
  • اینترنت – DSL مودم DSL
  • فیبر نوری – بدون نیاز به مودم (فقط روتر)
  • ماهواره – مودم ماهواره‌ای
  • 3G/4G/5G – مودم  LTE
  • Dial-up مودم Dial-up

کاملاً بدیهی است که چه مودمی با چه نوع سرویس اینترنتی کار می کند، اما برای درست‌ترین انتخاب و دسترسی به اینترنت باکیفیت باید موارد دیگری را نیز بررسی کرد.

۲.سازگاری با ISP شما

هنگامی که متوجه شدید به چه نوع مودمی نیاز دارید، باید مشخصات ISP (شرکت ارائه دهنده سرویس یا خدمات اینترنت) خود را بررسی کنید. با این کار متوجه می‌شوید چه مودم‌هایی با اینترنت شما سازگار است. مشخصات هر ISP  با بقیه متفاوت است زیرا زیرساخت شبکه آن‌ها با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارد. اکثر ISP ها یک لیست از مودم‌هایی که برای اینترنت خود تأیید کرده‌اند، ارائه می‌دهند که می‌توانید با مراجعه به سایت‌شان آن را پیدا کنید.

۳. سرعت کافی مودم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید مودم باید به آن توجه کرد، تطابق مودم با اینترنت است. به این معنا که مودم، از حداقل سرعت طرح اینترنت‌تان پشتیبانی کند. زیرا در غیر این صورت، مودم امکان انتشار سرعت واقعی اینترنت را نداشته و سرعت را کاهش می‌دهد. هر نوع مودم دارای مشخصات متفاوتی است که سرعت آن را نشان می‌دهد.

۴. مودم روتر ترکیبی در مقابل جداگانه

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، آن است که آیا یک مودم روتر ترکیبی می‌خواهید یا دستگاه‌های جداگانه. تفاوت‌شان در این است که مودم روتر ترکیبی، یک مودم و یک روتر در یک دستگاه است. در حالی که اگر مجزا باشند، یعنی دو دستگاه مستقل هستند که با کابل اترنت به یکدیگر متصل می‌شوند.

۵. امنیت مودم

اکثر مودم‌ها اقدامات امنیتی مشابهی دارند و شما به عنوان یک مصرف کننده، دسترسی کمی برای تغییر هر یک از این تنظیمات دارید. اما به خاطر داشته باشید که مدل‌های جدید عموماً از مدل‌های قدیمی‌تر ایمن‌تر خواهند بود. پس سعی کنید مودمی بخرید که همچنان آپدیت‌های جدید را دریافت کند. در غیر این صورت، باگ‌ها و نقص‌های امنیتی جدید برطرف نخواهند شد. همچنین از چیپست Intel Puma 6 اجتناب کنید. مودم هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند، دارای آسیب پذیری‌های نرم افزاری هستند که ممکن است به هکر اجازه دسترسی به شبکه خانگی شما را بدهد. در پایان توجه داشته باشید که مودم شما باید ویژگی دسترسی محافظت شده از WPA یا WiFi و محافظت از فایروال SPI را داشته باشد.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *