مودم جیبی یا مودم همراه | کاربرد+ مزایا

چرا مودم همراه یا مای فای؟

ما عادت کرده‌ایم که در تمام ساعت شبانه روز به اینترنت دسترسی داشته باشیم. خصوصا وقتی به سفرهای کاری یا تفریحی می‌رویم و می‌خواهیم تعداد زیادی عکس، ویدیو یا فایل را برای دیگران ارسال کنیم. شاید در جاهایی مانند هتل و مراکز خرید و تجاری به اینترنت وای فای دسترسی داشته باشیم اما سرعت و امنیت این شبکه‌ها چنگی به دل نمی‌‌زنند. علاوه بر این خیلی از اوقات به مکان‌هایی می‌رویم که هیچ گونه شبکه وای فای در دسترسی وجود ندارد. در چنین شرایطی مودم جیبی بسیار کارآمد است. این وسیله به اندازه کف دست است و می‌تواند در هر نقطه از جهان، اینترنت سریع و مقرون بصرفه را در اختیار شما قرار دهد.

مودم جیبی چیست؟

یک مودم قابل حمل یا جیبی، درست مانند مودمی است که در خانه دارید اما به جای آنکه به کابل تلفن وصل شود، یک سیمکارت در داخل آن قرار می‌گیرد و از طریق اپراتور آن سیم‌کارت، کاربر را به اینترنت متصل می‌کند. شما می‌توانید با قرار دادن یک سیم کارت داده سراسری یا یک سیم کارت محلی در مودم همراه خود با کمترین هزینه به اینترنت پرسرعت و همراه دسترسی داشته باشید.

یک دستگاه WiFi قابل حمل به شما این امکان را می‌دهد تا از اتصال اینترنت اختصاصی خود در هر نقطه از جهان، به طور همزمان روی حداقل ۱۰ دستگاه از جمله تلفن، لپ تاپ، تبلت و آی پد، کنسول‌های بازی و دوربین و غیره استفاده کنید. به این مودم‌های سیم کارت خور قابل حمل، مودم مای فای (MiFi/Mobile WiFi) نیز می‌گویند.

مودم جیبی قابل حمل چگونه کار می‌کند؟

برای استفاده از مودم همراه کافی است دستگاه را روشن کنید و مطمئن شوید که یک سیم کارت در آن قرار دارد، همین! سپس در عرض چند ثانیه می‌توانید به طور همزمان با چندین دستگاه به اینترنت وصل شوید. برخی از شرکت‌ها فقط مودم‌های جیبی قفل شده (لاک شده) را می‌فروشند. این بدان معناست که شما فقط می‌توانید از سیم‌کارت آن شرکت‌ها در داخل مودم خود استفاده کنید. بنابراین استفاده از آن در  طول سفر برای شما هزینه بالایی خواهد داشت.

بهتر است یک مودم جیبی قفل نشده (آنلاک شده) تهیه کنید تا بتوانید از هر سیم کارتی در داخل آن استفاده کنید. به این ترتیب همیشه می‌توانید در صورت لزوم سیم کارت دیگری دریافت کنید تا هزینه‌های اینترنت خود را در تمام نقاط دنیا مدیریت کنید.

اگر مودم همراه شما از نوعی است که با باتری داخلی کار می‌کند، لازم است قبل از استفاده حتما آن را شارژ نمایید. مودم همراه همانند یک اتصال (کانکشن) پهن باند معمولی کار نمی‌کند. در عوض، به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی اپراتور تلفن همراه شما متصل می‌شود و از آن طریق، شبکه اینترنت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مزایای مودم همراه

تهیه یک مودم مای فای و استفاده از آن می‌تواند مزایای متعددی برای شما داشته باشد، که عبارتند از:

  • شما در هر زمان و هر مکان به یک اتصال اینترنت سریع دسترسی خواهید داشت.
  • کاربرد آسان و انعطاف پذیری آن‌ها می‌تواند برای کاربران اینترنتی که دائما در رفت و آمد هستند، مفید باشد.
  • شما بسته به نیاز خود می‌توانید مودم جیبی را خاموش یا روشن کنید.
  • برای استفاده از مودم جیبی فقط به یک سیم کارت سازگار با مودم نیاز دارید.
  • مودم‌های جیبی با توجه به نوع خود با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. بنابراین می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه‌تان یک مودم جیبی مناسب خریداری نمایید.
  • مودم‌های جیبی سبک و جمع و جور هستند و به راحتی درون جیب یا کیف جای می‌گیرند.

انواع مودم جیبی

تمام مودم‌های جیبی سیم کارت خور هستند و درون کیف یا جیب جای می‌گیرند. با اینحال انواع مختلفی از مودم‌های جیبی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مودم‌های همراه براساس ویژگی‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند.

انواع مودم جیبی بر اساس منبع تغذیه دستگاه

اغلب مودم‌های همراه دارای باتری داخلی قابل شارژ هستند. اما برخی از آن‌ها نیز با اتصال به یک منبع برق خارجی روشن می‌شوند. بر این اساس، دو نوع مودم وجود دارد:

  • مودم جیبی با باتری داخلی قابل شارژ: برای استفاده از این مودم جیبی لازم است باتری آن شارژ کافی داشته باشد. ظرفیت باتری این نوع مودم‌های جیبی و مدت زمان استفاده با هر بار شارژ با توجه به نوع مدل متفاوت است.
  • دانگل سیم کارت خور جیبی: این نوع مودم‌های جیبی فاقد باتری داخلی هستند و به صورت دانگل USB عرضه می‌شوند. دانگل USB وسیله‌ای شبیه فلش مموری است که با اتصال به پورت USB لپ تاپ یا کامپیوتر، شارژر موبایل یا پاوربانک، برق مورد نیاز خود را تأمین می‌کند.

انواع مودم جیبی بر اساس نوع اپراتور

براساس نوع اپراتور قابل استفاده، مودم‌های جیبی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  • مودم جیبی لاک شده: این مودم‌ها دارای قفل شبکه هستند و فقط می‌توانند با سیمکارت‌های اپراتوری که مودم با برند آن عرضه شده است، کار کنند.
  • مودم جیبی آنلاک شده: برخی مودم‌های جیبی با تمام اپراتورهای تلفن همراه قابل استفاده هستند و شما می‌توانید سیمکارت هر اپراتوری را داخل آنها قرار دهید. به این نوع مودم‌های جیبی، آنلاک (قفل نشده) می‌گویند.

انواع مودم همراه بر اساس نسل اینترنت مورد پشتیبانی

شبکه‌های تلفن همراه به طور مداوم در حال پیشرفت هستند؛ 2G، 3G و … در حال حاضر آخرین نسل اینترنت مورد پشتیبانی 5G است. بر همین اساس مودم‌های همراه نیز دائما ارتقاء می‌یابند.

  • مودم همراه GSM (برای شبکه‌های سیار 2G)
  • مودم جیبی 3G
  • مودم جیبی 4G
  • مودم جیبی LTE (برای شبکه‌های تلفن همراه 5G )
  • مودم جیبی 5G

خرید مودم جیبی

مودم جیبی، یک مودم بی سیم قابل حمل است که با عنوان MIFI ، موبایل هات اسپات یا دانگل اینترنتی نیز شناخته می‌شود. این وسیله می‌تواند چندین دستگاه الکترونیکی دارای وای فای (تلفن‌های ‌هوشمند ، لپ تاپ و تبلت) را از طریق شبکه تلفن همراه به اینترنت متصل کند. مودم همراه، یک شبکه وای فای با شعاع حدود ۱۰ تا ۱۵ متر در اطراف شما ایجاد می‌کند، بدون آنکه نیازی به نصب، استفاده از کابل یا نرم افزار خاصی داشته باشد. کافی است مودم را روشن کرده و رمز عبور را وارد کنید. سپس می‌توانید بلافاصله دستگاه‌های شخصی خود را به اینترنت متصل نمایید.

مودم جیبی CAT4 تندا مدل 4G180 V3.0  از جمله مودم‌های همراه با کیفیت است که می‌توانید با گارانتی از نمایندگی تندا در ایران از سایت ایزی مارکت خریداری نمایید. برای خرید مودم جیبی CAT4 تندا روی لینک درج شده کلیک نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *